A céginformációval kapcsolatos fogalmak

Amikor cégkivonatot vagy más hivatalos céges, céginformációs dokumentumot szeretnénk igényelni, akkor azonnal rengeteg olyan kifejezéssel találjuk szembe magunkat, melyekről nem is biztos, hogy tudjuk, hogy pontosan mit jelentenek. Lássunk néhány fontos fogalmat a céginformációval kapcsolatban.

Először is érdemes megemlíteni, hogy ezeket a dokumentumokat az ún. disztribútoroktól tudjuk beszerezni. Ezek olyan cégek, melyek partneri kapcsolatban vannak a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummal, és jogosultak a cégnyilvántartás adatainak továbbításával foglalkozó szolgáltatást működtetni. Mindig csak olyan cégtől igényeljünk céges dokumentumokat, amely hivatalos disztribútor.

Az igényelhető dokumentumok közül a cégkivonat a cégjegyzék jelenleg is hatályos adatait , a cégmásolat a a hatályos és a törölt adatokat is tartalmazza. Népszerű dokumentum még a beszámoló, amely az egész éves működést, pénzügyi helyzetet mutatja be. Egy beszámoló mérlegből, eredmény-kimutatásból és kiegészítő mellékletekből áll.

Gyakran találkozhatunk az online céges dokumentum igényléskor az „elektronikus aláírás” kifejezéssel. Az elektronikus aláírás segítségével elektronikus dokumentumok hitelesíthetők, és az elektronikus aláírás kizárólag elektronikus formában érvényes, a dokumentum kinyomtatva elveszíti hitelesítését.